Strategia treści w social media

Prompt nr 1 – badanie klienta

Chcę, abyś przeprowadził dla mnie badanie klientów. Wyrenderuj to w postaci tabeli markdown.

Podaj mi 10 frustracji, 10 pragnień, 10 marzeń i 10 lęków, które moja publiczność doświadcza w związku z [TEMAT, O KTÓRYM MÓWISZ, np.: bycia freelancerem; twórcą stron internetowych, zdobywaniem nowych zleceń, pracą z klientem]. Oto kilka informacji o mojej grupie docelowej:

[opisz swoją grupę docelową, możesz użyć skrótu /klient]

Frustracje i pragnienia powinny być przedstawione w parach i być przeciwnościami.

Marzenia i lęki również powinny być przedstawione w parach i być przeciwnościami.

Na przykład, jeśli frustracją jest “Trudności w przyciąganiu i zatrzymywaniu klientów z powodu postrzeganej złożoności i technicznej natury rozwiązań z zakresu Sztucznej Inteligencji”, to dopasowane pragnienie miałoby brzmieć “przyciąga i zatrzymuje wielu klientów, ponieważ w prosty sposób wyjaśnili swój skomplikowany produkt”.

Dołącz wyniki specyficzne dla branży i modelu biznesowego. Bądź jak najbardziej konkretny.

Sformatuj wyniki 10 frustracji, 10 pragnień, 10 marzeń i 10 lęków w tabeli.

Oś X powinna być ponumerowana od jednego do dziesięciu, a oś Y powinna zawierać pragnienie, frustrację, marzenie i lęk.

Prompt nr 2 – strategia treści

Chcę, abyś stworzył dla mnie moją osobistą STRATEGIĘ TREŚCI.

Strategia Treści to plan opisujący strategię dla mediów społecznościowych marki, dzięki której wie ona, jakie treści tworzyć, a jakich unikać.

Jest to niczym latarnia morska dla contentu, która prowadzi Cię, kiedy czujesz się zagubiony, zdezorientowany lub rozproszony.

Marką, dla której chcę, abyś stworzył Strategię Treści, jest [ tu opisz siebie/swój biznes. Możesz użyć skrótu /omnie].

Grupą docelową tej marki są [OPISZ SWOJĄ GRUPĘ DOCELOWĄ; MOŻESZ UŻYĆ SKRÓTU /KLIENT]. Proszę odnieś się do wcześniejszych informacji dotyczących ich frustracji, lęków, pragnień i marzeń.


Aby stworzyć strategię treści, wyobraź sobie “Macierz Strategii Treści” z osią X i Y.

[

1 Treść na wzrost (WZROST) – by przyciągnąć uwagę

To typ treści, który regularnie staje się wiralem w mediach społecznościowych.

Zawiera ona stosunkowo podstawowe informacje, nie oferuje unikalnej wartości, ale właśnie dlatego działa tak dobrze:

To treść przyjazna dla początkujących, obiecująca “szybkie rozwiązanie”, często odwołująca się do lęku przed przegapieniem czegoś oraz podstawowych potrzeb ludzkich (status, pieniądze itp.).

Tworząc dobrą treść na wzrost, zastanów się: jak mogę przedstawić moją treść jako niewielki wysiłek dzielący czytelnika od dużych korzyści, które przyciągną jak najwięcej osób?


2 Treść edukacyjna (WARTOŚĆ) – by zdobyć fanów

Treść edukacyjna uczy publiczność czegoś konkretnego.

Jest znacznie głębsza i precyzyjniejsza niż treść na wzrost, więc przyciąga bardziej określoną grupę odbiorców i rozwiązuje jeden konkretny problem.

Ta praktyczna i informacyjna treść uczy czytelnika jednej z dwóch rzeczy:

a) Jak zdobyć coś, czego naprawdę pragnie

b) Jak unikać czegoś, czego naprawdę nie chce

Ta treść działa, ponieważ rozwiązuje problemy ludzi, a Ci zaczynają cię lubić jako twórcę.

Kluczem do tworzenia dobrej treści edukacyjnej jest świadomość problemów i pragnień Twojej publiczności oraz tworzenie najcenniejszej treści na świecie dla dokładnie tej grupy docelowej.


3 Treść autorytatywna (AUTORYTET) – by zdobyć autorytet

Treść autorytatywna buduje zaufanie Twojej publiczności do Twojej ekspertyzy, dostarczając im powodów, by Ci zaufać, często poprzez dowody społeczne.

Bo nawet jeśli ktoś cię zna i lubi, nie kupi od ciebie, jeśli nie zaufa twoim umiejętnościom w pomaganiu mu.

Popularne sposoby na to to:

  • Udostępnianie opinii klientów
  • Prezentowanie osiągnięć
  • Udostępnianie innych dowodów społecznych
  • Udostępnianie bardzo konkretnych treści edukacyjnych

Treść autorytatywna działa dobrze, gdy subtelnie odnosi się do głębokich pragnień czytelnika. Powinna dawać czytelnikowi wewnętrzne poczucie nadziei i sprawiać wrażenie, że “jeśli ten twórca ma dowody, że pomógł komuś dokładnie takiemu jak ja, być może naprawdę może mi pomóc”.

]


Na osi y masz moje 3 kategorie treści, w których się specjalizuję:

1 [3.TEMAT 1]

2 [3.TEMAT 2]

3 [3.TEMAT 3]


Teraz chcę, abyś stworzył STRATEGIĘ Treści, wypełniając macierz.

Wypełnij macierz, stosując każdy z 3 sprawdzonych formatów treści z osi x do 3 kategorii treści na osi y.

Wynik powinien być przedstawiony w tabeli, tak że każde pole macierzy ma pogrubiony nagłówek opisujący je, z dwoma zdaniami poniżej wyjaśniającymi składnik strategii treści.

Po przedstawieniu tabeli, zaproponuj 2 pomysły na treści dla każdego składnika Strategii Treści.

PROMPT NR 3:

Teraz, bazując na STRATEGII TREŚCI, którą dla mnie przygotowałeś, potrzebuję Twojej pomocy w tworzeniu angażujących i wzbudzających ciekawość pomysłów na treści przeznaczone do publikacji na [NP. YOUTUBE, FACEBOOK].

Moje główne cele w tworzeniu treści to:

[WYJAŚNIJ SWOJE CELE, NP: chcę być postrzegany jako autorytet wśród freelancerów, głównie osób które tworzą strony internetowe zawodowo, oraz jako specjalista w prowadzeniu biznesu online. Chce poprzez moje treści docierać do nowych odbiorców, a obecną społeczność bardziej zaangażować. Chce dzielić się wartościowymi treściami i zachęcać do kupna moich kursów online, które są rozszerzeniem darmowych treści, które publikuję na social media ].

Chciałbym unikać tematów związanych z: [WSZYSTKO ZWIĄZANE Z TWOJĄ NISZĄ, O CZYM NIE MÓWISZ NP: Chciałbym unikać tematów związanych z: [email marketingiem, marketingiem na linkedin ].

Proszę, aby każdy pomysł na treść był odpowiednio skonstruowany, aby pasował do formatu [OKREŚL FORMAT TREŚCI Np. post na facebooku, długie wideo na youtube, krótkie wideo na tik tok]. Mam pewne wytyczne dotyczące mojego pisania:

  1. Wszystkie pomysły na treści powinny być praktyczne, inspirujące lub analityczne.
  2. Każdy pomysł na treść musi zawierać przynajmniej jedną liczbę.
  3. Chciałbym, aby niektóre pomysły na treści kwestionowały powszechnie przyjęte przekonania, prezentowały unikalne spojrzenie na temat lub upraszczały skomplikowane koncepcje.

Czekam na 25 pomysłów na treści: 10 pomysłów dla kategorii “WZROST”, 10 dla kategorii “WARTOŚĆ” oraz 5 dla kategorii “AUTORYTET”.