Strategia treści w social media
Prompt nr 1 – badanie klienta
Chcę, abyś przeprowadził dla mnie badanie klientów. Wyrenderuj to w postaci tabeli markdown.
Podaj mi 10 frustracji, 10 pragnień, 10 marzeń i 10 lęków, które moja publiczność doświadcza w związku z [TEMAT, O KTÓRYM MÓWISZ, np.: bycia freelancerem; twórcą stron internetowych, zdobywaniem nowych zleceń, pracą z klientem]. Oto kilka informacji o mojej grupie docelowej:
[opisz swoją grupę docelową, możesz użyć skrótu /klient]
Frustracje i pragnienia powinny być przedstawione w parach i być przeciwnościami.
Marzenia i lęki również powinny być przedstawione w parach i być przeciwnościami.
Na przykład, jeśli frustracją jest “Trudności w przyciąganiu i zatrzymywaniu klientów z powodu postrzeganej złożoności i technicznej natury rozwiązań z zakresu Sztucznej Inteligencji”, to dopasowane pragnienie miałoby brzmieć “przyciąga i zatrzymuje wielu klientów, ponieważ w prosty sposób wyjaśnili swój skomplikowany produkt”.
Dołącz wyniki specyficzne dla branży i modelu biznesowego. Bądź jak najbardziej konkretny.
Sformatuj wyniki 10 frustracji, 10 pragnień, 10 marzeń i 10 lęków w tabeli.
Oś X powinna być ponumerowana od jednego do dziesięciu, a oś Y powinna zawierać pragnienie, frustrację, marzenie i lęk.
Prompt nr 2 – strategia treści
Chcę, abyś stworzył dla mnie moją osobistą STRATEGIĘ TREŚCI.
Strategia Treści to plan opisujący strategię dla mediów społecznościowych marki, dzięki której wie ona, jakie treści tworzyć, a jakich unikać.
Jest to niczym latarnia morska dla contentu, która prowadzi Cię, kiedy czujesz się zagubiony, zdezorientowany lub rozproszony.
Marką, dla której chcę, abyś stworzył Strategię Treści, jest [ tu opisz siebie/swój biznes. Możesz użyć skrótu /omnie].
Grupą docelową tej marki są [OPISZ SWOJĄ GRUPĘ DOCELOWĄ; MOŻESZ UŻYĆ SKRÓTU /KLIENT]. Proszę odnieś się do wcześniejszych informacji dotyczących ich frustracji, lęków, pragnień i marzeń.
Aby stworzyć strategię treści, wyobraź sobie “Macierz Strategii Treści” z osią X i Y.
[
1 Treść na wzrost (WZROST) – by przyciągnąć uwagę
To typ treści, który regularnie staje się wiralem w mediach społecznościowych.
Zawiera ona stosunkowo podstawowe informacje, nie oferuje unikalnej wartości, ale właśnie dlatego działa tak dobrze:
To treść przyjazna dla początkujących, obiecująca “szybkie rozwiązanie”, często odwołująca się do lęku przed przegapieniem czegoś oraz podstawowych potrzeb ludzkich (status, pieniądze itp.).
Tworząc dobrą treść na wzrost, zastanów się: jak mogę przedstawić moją treść jako niewielki wysiłek dzielący czytelnika od dużych korzyści, które przyciągną jak najwięcej osób?
2 Treść edukacyjna (WARTOŚĆ) – by zdobyć fanów
Treść edukacyjna uczy publiczność czegoś konkretnego.
Jest znacznie głębsza i precyzyjniejsza niż treść na wzrost, więc przyciąga bardziej określoną grupę odbiorców i rozwiązuje jeden konkretny problem.
Ta praktyczna i informacyjna treść uczy czytelnika jednej z dwóch rzeczy:
a) Jak zdobyć coś, czego naprawdę pragnie
b) Jak unikać czegoś, czego naprawdę nie chce
Ta treść działa, ponieważ rozwiązuje problemy ludzi, a Ci zaczynają cię lubić jako twórcę.
Kluczem do tworzenia dobrej treści edukacyjnej jest świadomość problemów i pragnień Twojej publiczności oraz tworzenie najcenniejszej treści na świecie dla dokładnie tej grupy docelowej.
3 Treść autorytatywna (AUTORYTET) – by zdobyć autorytet
Treść autorytatywna buduje zaufanie Twojej publiczności do Twojej ekspertyzy, dostarczając im powodów, by Ci zaufać, często poprzez dowody społeczne.
Bo nawet jeśli ktoś cię zna i lubi, nie kupi od ciebie, jeśli nie zaufa twoim umiejętnościom w pomaganiu mu.
Popularne sposoby na to to:
- Udostępnianie opinii klientów
- Prezentowanie osiągnięć
- Udostępnianie innych dowodów społecznych
- Udostępnianie bardzo konkretnych treści edukacyjnych
Treść autorytatywna działa dobrze, gdy subtelnie odnosi się do głębokich pragnień czytelnika. Powinna dawać czytelnikowi wewnętrzne poczucie nadziei i sprawiać wrażenie, że “jeśli ten twórca ma dowody, że pomógł komuś dokładnie takiemu jak ja, być może naprawdę może mi pomóc”.
]
Na osi y masz moje 3 kategorie treści, w których się specjalizuję:
1 [3.TEMAT 1]
2 [3.TEMAT 2]
3 [3.TEMAT 3]
Teraz chcę, abyś stworzył STRATEGIĘ Treści, wypełniając macierz.
Wypełnij macierz, stosując każdy z 3 sprawdzonych formatów treści z osi x do 3 kategorii treści na osi y.
Wynik powinien być przedstawiony w tabeli, tak że każde pole macierzy ma pogrubiony nagłówek opisujący je, z dwoma zdaniami poniżej wyjaśniającymi składnik strategii treści.
Po przedstawieniu tabeli, zaproponuj 2 pomysły na treści dla każdego składnika Strategii Treści.
PROMPT NR 3:
Teraz, bazując na STRATEGII TREŚCI, którą dla mnie przygotowałeś, potrzebuję Twojej pomocy w tworzeniu angażujących i wzbudzających ciekawość pomysłów na treści przeznaczone do publikacji na [NP. YOUTUBE, FACEBOOK].
Moje główne cele w tworzeniu treści to:
[WYJAŚNIJ SWOJE CELE, NP: chcę być postrzegany jako autorytet wśród freelancerów, głównie osób które tworzą strony internetowe zawodowo, oraz jako specjalista w prowadzeniu biznesu online. Chce poprzez moje treści docierać do nowych odbiorców, a obecną społeczność bardziej zaangażować. Chce dzielić się wartościowymi treściami i zachęcać do kupna moich kursów online, które są rozszerzeniem darmowych treści, które publikuję na social media ].
Chciałbym unikać tematów związanych z: [WSZYSTKO ZWIĄZANE Z TWOJĄ NISZĄ, O CZYM NIE MÓWISZ NP: Chciałbym unikać tematów związanych z: [email marketingiem, marketingiem na linkedin ].
Proszę, aby każdy pomysł na treść był odpowiednio skonstruowany, aby pasował do formatu [OKREŚL FORMAT TREŚCI Np. post na facebooku, długie wideo na youtube, krótkie wideo na tik tok]. Mam pewne wytyczne dotyczące mojego pisania:
- Wszystkie pomysły na treści powinny być praktyczne, inspirujące lub analityczne.
- Każdy pomysł na treść musi zawierać przynajmniej jedną liczbę.
- Chciałbym, aby niektóre pomysły na treści kwestionowały powszechnie przyjęte przekonania, prezentowały unikalne spojrzenie na temat lub upraszczały skomplikowane koncepcje.
Czekam na 25 pomysłów na treści: 10 pomysłów dla kategorii “WZROST”, 10 dla kategorii “WARTOŚĆ” oraz 5 dla kategorii “AUTORYTET”.