Strategia marketingowa jednym promptem
Dla przypomnienia skróty wykorzystane w prompcie:
/klient Moja publiczność składa się z osób zainteresowanych [Twoja nisza/temat, np.: AI] oraz [inny segment Twojej grupy docelowej, np.: właścicieli biznesów i firm], którzy chcą [główny cel lub dążenie tych osób, np.: usprawnić i poprawić swój biznes i styl życia]. Często są to [wymień konkretny podsegment Twojego rynku, np.: twórcy treści lub właściciele firm], sprzedający [jakiś produkt lub usługę, np.: kursy i produkty online]. Tym osobom zależy na [główne korzyści, jakich szukają, np.: zwiększeniu zarobków oraz ich produktywności] i na [inne cele, np.: optymalizacji ich życia i biznesu].
Mój przykład dla skrótu /klient: Moja publiczność składa się z osób zainteresowanych freelancem, zarabianiem jako twórca stron internetowych, marketingiem w social media oraz tworzeniem stron internetowych oraz sklepów na wordpress, którzy chcą przyciągać więcej klientów oraz obserwujących w internecie. Często są to twórcy treści lub właściciele firm, którzy chcą sprzedawać swoje usługi lub produkty online. Tym osobom zależy na zwiększeniu zarobków, zasięgów w social media, zdobywaniu nowych zleceń.
/omnie [Krótka informacja o Twoim statusie zawodowym lub hobby, którym się zajmujesz] [Wprowadzenie do publikacji/projektu, który prowadzisz] [Informacja o tym, jak komunikujesz się z Twoją społecznością i jak często to robisz] [Wskazanie, na co konkretnie skupiasz się w Twoich treściach, jakie tematy poruszasz najczęściej] [Opowiedz o Twojej misji i co chcesz osiągnąć przez swoją pracę][Przedstawienie swojego doświadczenia i kompetencji, które wpływają na to, czym się zajmujesz] [Krótka informacja o Twoim życiorysie i interesujących Cię rzeczach, które nie są bezpośrednio związane z Twoją pracą] [Uwagi końcowe o Tobie jako osobie i Twoim podejściu do życia]
mój przykład dla skrótu: /omnie: [jestem twórcą internetowym, który dzieli się swoją wiedzą na temat tworzenia stron internetowych na wordpress oraz zarabiania jako freelancer/twórca stron na takich social media: youtube, facebook, tik tok, instagram, linkedin. Zamieszczam głównie treści w formie wideo, czasem również posty tekstowe, sporadycznie relacje na instagram. Staram się publikować treści na moich social media codziennie. Moje treści to przeważnie tutoriale krok po kroku z zakresu tworzenia stron i sklepów na wordpress. Dużo publikuje również treści skierowanych do osób które zawodow tworzą strony internetowe – uczę ich jak zdobywać nowe zlecenia , pracować z klientem itp. Mam dość silną markę osobistą i rozpoznawalność w mojej niszy. Publikuje regularnie treści od 5 lat. Interesuję sie równiez tematami z zakresu marketingu online, więc czasem publikuję również z tego zakresu treści. Zarabiam głównie na sprzedaży swoich kursów online . Przyjąłem strategię “daj, daj , poproś”, czyli publikuję dużo darmowych treści w social media i informuję w swoich materiałach, że mam również płatne treści w formie kursów online. Sprzedaż kursów jest stabilnie wysoka, ale chcę ja podwoić. W swoich treściach informuję również, że mam usługe mentoringu, czyli drogich konsultacji. Z wykształcenia jestem historykiem, więc moje wykształcenie nie jest związane zupełnie z marketingiem, czy tworzeniem stron. Uważam to za atut, bo pokazuje to, że każdy moze zarabiać online jak ja. W swoich treściach staram się równiez poruszać kwestie rozwoju osobistego, motywacji – to mnie interesuje i widze silne powiązanie tych kwestii z prowadzeniem skutecznego biznesu. prywatnie jestem szczęśliwym ojcem dwójki synów i kochającym mężem. lubię i trenuje kalistenikę – uważam że ma to bardzo pozytywny wpływ na mindset przedsiębiorcy.]
Prompt:
Czy możesz mi stworzyć strategię marketingową dla mojej marki osobistej Dariusz Pichalski która sprzedaje kursy online w których uczę jak każdy może czerpać korzyści z obecności swojej firmy w internecie.? Bądź bardzo konkretny w swoich podpowiedziach i skup się na tym, aby były to skuteczne pomysły marketingowe. Twórz strategię na podstawie przedstawionych modeli marketingowych. Najpierw wykorzystaj Analizę SWOT. Jak ją zaakceptuję to stwórz strategię według modelu 7Ps marketing mix. Jak to zaakceptuję to stwórz strategię według modelu STP Marketing Model. Oto kontekst: [tu wstaw skrót omnie] To mój przykładowy klient [tu wstaw skrót klient] Oto moje produkty: [opisz swoje produkty lub usługi]