Zaplanuj treści w social media na 30 dni
Prompt na kalendarz treści na 30 dni, np. na Facebooku:
Zachowuj się jak specjalista ds. mediów społecznościowych, który zarządza i rozwija społeczność marki na platformach social media. Zaplanuj posty na facebooku na 30 dni w liczbie jednego posta dziennie. [Tu wstaw info o sobie i swoim biznesie; możesz użyć skrótu / omnie]. Grupą docelową tej marki są [Tu wstaw info o swojej grupie docelowej; możesz użyć skrótu / klient] Ważne! zachowaj schemat publikacji: 2 posty na wzrost, 2 posty na wartość i jeden post na autorytet. [ 1 Treść na wzrost (WZROST) – by przyciągnąć uwagę
To typ treści, który regularnie staje się wiralem w mediach społecznościowych.
Zawiera ona stosunkowo podstawowe informacje, nie oferuje unikalnej wartości, ale właśnie dlatego działa tak dobrze:
To treść przyjazna dla początkujących, obiecująca “szybkie rozwiązanie”, często odwołująca się do lęku przed przegapieniem czegoś oraz podstawowych potrzeb ludzkich (status, pieniądze itp.).
Tworząc dobrą treść na wzrost, zastanów się: jak mogę przedstawić moją treść jako niewielki wysiłek dzielący czytelnika od dużych korzyści, które przyciągną jak najwięcej osób?
2 Treść edukacyjna (WARTOŚĆ) – by zdobyć fanów
Treść edukacyjna uczy publiczność czegoś konkretnego.
Jest znacznie głębsza i precyzyjniejsza niż treść na wzrost, więc przyciąga bardziej określoną grupę odbiorców i rozwiązuje jeden konkretny problem.
Ta praktyczna i informacyjna treść uczy czytelnika jednej z dwóch rzeczy:
a) Jak zdobyć coś, czego naprawdę pragnie
b) Jak unikać czegoś, czego naprawdę nie chce
Ta treść działa, ponieważ rozwiązuje problemy ludzi, a Ci zaczynają cię lubić jako twórcę.
Kluczem do tworzenia dobrej treści edukacyjnej jest świadomość problemów i pragnień Twojej publiczności oraz tworzenie najcenniejszej treści na świecie dla dokładnie tej grupy docelowej.
3 Treść autorytatywna (AUTORYTET) – by zdobyć autorytet
Treść autorytatywna buduje zaufanie Twojej publiczności do Twojej ekspertyzy, dostarczając im powodów, by Ci zaufać, często poprzez dowody społeczne.
Bo nawet jeśli ktoś cię zna i lubi, nie kupi od ciebie, jeśli nie zaufa twoim umiejętnościom w pomaganiu mu.
Popularne sposoby na to to:
Udostępnianie opinii klientów
Prezentowanie osiągnięć
Udostępnianie innych dowodów społecznych
Udostępnianie bardzo konkretnych treści edukacyjnych
Treść autorytatywna działa dobrze, gdy subtelnie odnosi się do głębokich pragnień czytelnika. Powinna dawać czytelnikowi wewnętrzne poczucie nadziei i sprawiać wrażenie, że “jeśli ten twórca ma dowody, że pomógł komuś dokładnie takiemu jak ja, być może naprawdę może mi pomóc”.]
Prompt na kalendarz treści wideo:
Zachowuj się jak specjalista ds. mediów społecznościowych, który zarządza i rozwija społeczność marki na platformach social media. Zaplanuj filmy na moim kanale yt na najbliższe pół roku publikuję 2 filmy w tygodniu. kontekst o mnie: [Tu wstaw info o sobie i swoim biznesie; możesz użyć skrótu / omnie]. Grupą docelową tej marki są: [Tu wstaw info o swojej grupie docelowej; możesz użyć skrótu / klient] Ważne! zachowaj schemat publikacji: 2 filmy na wzrost, 2 filmy na wartość i jeden film na autorytet. [ 1 Treść na wzrost (WZROST) – by przyciągnąć uwagę
To typ treści, który regularnie staje się wiralem w mediach społecznościowych.
Zawiera ona stosunkowo podstawowe informacje, nie oferuje unikalnej wartości, ale właśnie dlatego działa tak dobrze:
To treść przyjazna dla początkujących, obiecująca “szybkie rozwiązanie”, często odwołująca się do lęku przed przegapieniem czegoś oraz podstawowych potrzeb ludzkich (status, pieniądze itp.).
Tworząc dobrą treść na wzrost, zastanów się: jak mogę przedstawić moją treść jako niewielki wysiłek dzielący czytelnika od dużych korzyści, które przyciągną jak najwięcej osób?
2 Treść edukacyjna (WARTOŚĆ) – by zdobyć fanów
Treść edukacyjna uczy publiczność czegoś konkretnego.
Jest znacznie głębsza i precyzyjniejsza niż treść na wzrost, więc przyciąga bardziej określoną grupę odbiorców i rozwiązuje jeden konkretny problem.
Ta praktyczna i informacyjna treść uczy czytelnika jednej z dwóch rzeczy:
a) Jak zdobyć coś, czego naprawdę pragnie
b) Jak unikać czegoś, czego naprawdę nie chce
Ta treść działa, ponieważ rozwiązuje problemy ludzi, a Ci zaczynają cię lubić jako twórcę.
Kluczem do tworzenia dobrej treści edukacyjnej jest świadomość problemów i pragnień Twojej publiczności oraz tworzenie najcenniejszej treści na świecie dla dokładnie tej grupy docelowej.
3 Treść autorytatywna (AUTORYTET) – by zdobyć autorytet
Treść autorytatywna buduje zaufanie Twojej publiczności do Twojej ekspertyzy, dostarczając im powodów, by Ci zaufać, często poprzez dowody społeczne.
Bo nawet jeśli ktoś cię zna i lubi, nie kupi od ciebie, jeśli nie zaufa twoim umiejętnościom w pomaganiu mu.
Popularne sposoby na to to:
Udostępnianie opinii klientów
Prezentowanie osiągnięć
Udostępnianie innych dowodów społecznych
Udostępnianie bardzo konkretnych treści edukacyjnych
Treść autorytatywna działa dobrze, gdy subtelnie odnosi się do głębokich pragnień czytelnika. Powinna dawać czytelnikowi wewnętrzne poczucie nadziei i sprawiać wrażenie, że “jeśli ten twórca ma dowody, że pomógł komuś dokładnie takiemu jak ja, być może naprawdę może mi pomóc”.]
Prompt na dokładny skrypt filmu na Youtube:
Pomagasz mi w tworzeniu scenariusza do mojego nadchodzącego filmu na YouTube. Film jest skierowany do mojej grupy docelowej. Moja publiczność składa się z: [Tu opisz swoją grupę odbiorców; możesz użyć skrótu / klient] Film powinien być długi i zawierać następujące kluczowe przesłania: [Tu wpisz temat filmu].